paradigmer

October 23, 2011 at 10:29 pm Leave a comment

såfremt der er hold i de konklusioner der præsenteres i artiklen “authentic dialogues”, så betyder det, at vi skal være meget opmærksomme på hvornår vi har at gøre med relationel kommunikation og hvornår vi har transaktionel kommunikation at gøre, feks at recruitment info ikke vil få succes in relationel kommunikation med mindre den har karakter – ikke af information, men af relation. Og omvendt: public relations fungerer godt i relationelle sammenhænge, ikke som information. Dette hævdes i hvert at gælde når der anlægges et autenticitetsperspektiv (fra Pine og Gilmore) på kommunikationen: “Det kan godt være vi ser din information, men når du præsenterer dig og din information som relation i denne her kommunikationssammenhæng, så tror vi ikke på dig længere, så virker det ikke troværdigt”.

konsekvensen er kort fortalt at vi skal kommunikere info i blå medier og blå former for kommunikation, og relationer i røde medier og former, – vi skal ikke etablere rundkreds/community for at distribuere information, men udvikle relationer, og omvendt, vi skal ikke forsøge at etablere og udvikle relationer i meddelelsematricer.

Advertisements

Entry filed under: Uncategorized.

social recruitment personalisering vs kodificering in recruitment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

October 2011
M T W T F S S
     
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


%d bloggers like this: