personalisering vs kodificering in recruitment

October 24, 2011 at 7:39 pm Leave a comment

inden for videndeling bruger mange forskere en distinktion mellem personalisering og kodificering, eksempelvis…

Denne distinktion kan forsøgsvis overføres til rekrutteringsprocessen: personalisering vil her blive rekrutteringer via relationer mellem personer, herunder en medarbejder der anbefaler en person at søge en stilling, anbefaler en stilling, eller anbefaler en person til en stilling, altså peger på en person som den rette kandidat. Dette kan også ske proaktivt på den måde, at en person anbefales selv om der ikke er opslået ten ledig stilling, men fordi denne person vil kunne bidrage med værdi på den ene eller anden måde.

Det afgørende er i alle tilfælde relationen som det bærende aktiv, det aktive moment, i rekrutteringsprocessen.

Kodificering vil være den aktive matchning af ‘data’ mellem stillingsopslag og kandidat.

Advertisements

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

paradigmer social media recruitment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

October 2011
M T W T F S S
     
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


%d bloggers like this: